Fietsen, direct vanuit de Overhorn

Met de racefiets, E-Bike, Mountainbike of een gewone fiets?

Naast onze B&B is fietsknooppunt nr. 47. Op het grote paneel kunt u natuurlijk zelf uw route uitstippelen, maar wij hebben ook een paar mooie routes voor u klaar liggen. Er zijn bij de Overhorn vier goede -gewone- fietsen te huur.

Prachtig uitzicht over de Spiegelplas en niet veel later een spannend fietspaadje tussen de Ankeveense plassen, even voorzichtig als er een tegenligger komt. Vervolgens lekker beschut door het Spanderswoud op weg naar Naarden-Vesting. Via het Naarderbos naar Muiderberg en langs het Naardermeer weer terug.

47 – 46 – 40 – 39 – 38 – 08 – 09 – 11 – 10 – 37 – 34 – 33 – 18 – 17 – 49 – 48 – 47

Fijn fietsen, veel over fietspaden door de natuur. Door de kleine plaatsjes Ankeveen en ‘s-Graveland en een bezoekje aan de Vesting Naarden.

Vanuit de Overhorn fietst u linksaf naar de provinciale weg, hier gaat u rechtsaf en vervolgens de eerste links (46) richting Nederhorst den Berg. Bij Knooppunt 40 gaat u linksaf het fietspad op langs de Spiegelplas. U heeft hier een prachtig uitzicht over het grote water. Bij 39 gaat u over een klein bruggetje. Voor de veiligheid stapt u even af. Hierna is er een lang smal paadjes tussen de Ankeveense plassen. Aan het einde, bij 38, gaat u linksaf door Ankeveen om te vervolgen over een fietspad richting ’s-Graveland. U rijdt hier door tot 09 en slaat dan links af, om bij 11 het Spanderswoud in te fietsen. Een prachtige route door het bos, ga rechtdoor bij 10 en steek aan het einde van het bos de provinciale weg (N236) over en fiets naar het Naardermeer.

Bij 37 gaat u rechtsaf naar Naarden (34) en Naarden-Vesting (33). In Naarden-Vesting zijn leuke winkeltjes, galeries en restaurantjes en natuurlijk ook het Arsenaal. Door het Naarderbos, langs het Gooimeer en de golfbaan fietst u richting Muiderberg (17). Hier kunt u bij paviljoen de Zeemeeuw aan het water nog iets drinken of een hapje eten. Vervolg uw route naar knooppunt 49 aan het Naardermeer, via de Visserij komt u over de Keverdijk weer uit bij de ’s-Gravelandseweg. Even linksaf en daar is de Overhorn!